در اینجا لیستی از دستورالعمل های پیشنهادی برای استفاده از داربست در کلاس آمده است:

وظایفی را انتخاب کنید که با اهداف برنامه درسی و نیازهای دانش آموزان مطابقت داشته باشد.

به دانش آموزان فرصت دهید تا اهداف آموزشی خود را بر اساس منطقه فعلی رشد نزدیک خود ایجاد کنند، که ممکن است به افزایش انگیزه آنها برای موفقیت کمک کند.

از انواع پشتیبانی های آموزشی برای راهنمایی فراگیران در انجام وظایفی مانند پرسیدن سؤال، ایجاد نمودارها و بحث در مورد داستان های مرتبط استفاده کنید تا به آنها کمک کند تا با مطالبی که در حال یادگیری هستند و اطلاعاتی که قبلاً می دانند ارتباط برقرار کنند.

فراگیران را تشویق کنید تا از پشتیبانی آموزشی کمتری استفاده کنند زیرا با محتوای جدید راحت تر می شوند تا بتوانند داربست آموزشی کمتری داشته باشند و بتوانند کار را به طور مستقل تکمیل کنند.

چگونه مربیان داربست ویگوتسکی را اجرا می کنند؟

معلمان از داربست برای حمایت از یادگیری دانش آموز استفاده می کنند و به آرامی مشارکت یادگیری را از مربی به یادگیرنده منتقل می کنند. این رهاسازی تدریجی یک روش متداول داربست در کلاس است که در آن معلم مفهوم جدیدی را الگوبرداری می کند، به دانش آموزان فرصت می دهد تا در کنار معلم و گروه های کوچک و در نهایت به طور مستقل کار کنند. در اینجا شرحی از هر مرحله از روش داربست رهاسازی تدریجی آورده شده است:

تدریس صریح "من انجام می دهم".

در مرحله اول انتشار تدریجی، معلم با توضیح مطالب جدید به کلاس آموزش مستقیم می دهد. سپس رفتار صحیح نحوه تکمیل کار را مدل می کنند. در مرحله "من انجام می دهم"، دانش آموز عمدتاً یک ناظر منفعل یادگیری است و معلم را در حال نمایش درس تماشا می کند.

پس از اینکه معلم آموزش و مدلسازی را به پایان رساند، معلم می تواند با انجام یک ارزیابی غیررسمی سریع مانند استراتژی انگشت شست بالا یا پایین یا نوشتن یک پاسخ کوتاه روی تخته سفید، درک دانش آموزان خود را از محتوا بررسی کند. این به مربیان اجازه می دهد تا قبل از حرکت به مرحله دوم استراتژی داربست آزادسازی تدریجی، به سرعت تک تک دانش آموزان را ارزیابی کنند.

"ما انجام می دهیم" نمایش مشترک و تمرین هدایت شده

هنگامی که معلمان به مرحله دوم که معمولاً به آن "ما انجام می دهیم" پیشرفت می کنند، دانش آموزان مسئول یادگیری خود می شوند. مربی مالکیت بیشتری بر تمرین آنچه که به تازگی به دانش آموزان آموخته است می گذارد.

این می تواند با یک نمایش مشترک شروع شود که در آن معلم نمونه دیگری را برای دانش آموزان الگوبرداری می کند و از دانش آموزان می خواهد که کار را با آنها کامل کنند. با انجام این کار، آنها مثال را با هم تکمیل می کنند و گام به گام کار می کنند تا بفهمند چگونه در نهایت کار را خودشان انجام دهند. <<ما انجام می دهیم>> همچنین می تواند با تمرین هدایت شده شروع شود، جایی که معلم چند سؤال تمرینی را به دانش آموزان ارائه می کند و دانش آموزان در گروه های کوچک کار می کنند در حالی که معلم در اطراف راه می رود و در صورت نیاز به دانش آموزان کمک می کند.

تمرین مستقل "شما انجام می دهید".

پس از اینکه دانش آموزان توانایی خود را در کار در گروه های کوچک نشان دادند و کار را با کمک کمتر معلم به پایان رساندند، داربست به مرحله نهایی فرآیند آزادسازی تدریجی می رود. مرحله سوم به دانش آموزان اجازه می دهد تا به طور مستقل کار خود را تکمیل کنند. این به معلمان این فرصت را می دهد تا ارزیابی کنند که کدام دانش آموز بر مطالب تسلط دارد و ممکن است قبل از اینکه بتوانند به سمت مفهومی جدید و چالش برانگیز حرکت کنند، به کمک های فردی بیشتری نیاز دارند. معلمان ممکن است انتخاب کنند که یک بلیط خروج بدهند، از دانش آموزان بخواهند که یادگیری خود را خلاصه کنند یا یک مسابقه کوچک در مورد هدف درس به آنها بدهند.

درست برای اولین بار: نمونه سازی ماشین بسته بندی

دستورالعمل استفاده از داربست ویگوتسکی در کلاس درس

دانش ,آموزان ,کار ,معلم ,داربست ,انجام ,دانش آموزان ,می کنند ,به دانش ,می دهد ,خود را

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود پروژه و پایان نامه و مقاله yousrf184 سئو 6 lilini پرديس اپـ ـ ـ ـس ام پی شاپ - خرید آسان فایل های دانش آموزی هر چی که بخوای اجتماعی تراوشات یک ذهن